Cred cu tărie în faptul că spațiul de lucru îți afectează productivitatea și succesul general la locul de muncă. Legatura dintre spațiul în care lucrăm și modul în care ne simțim este evidentă, așa cum este evident și faptul că într-un birou amenajat corespunzător veți reuși să fiți mult mai productivi. Iată 5 pași simpli pentru a-ți mări productivitatea la birou de acasă.
Pasul 1 – Lasă lumina să intre în spațiul tău
În mod surprinzător, o mulțime de oameni cred că închiderea ferestrelor și lucrul într-un spațiu întunecat este benefic pentru că există mai puține lucruri care îți vor distrage atenția.
De fapt, este total opus! Lumina ne inspiră și ne dă o stare de bine. De asemenea, corpul nostru va fi mai activ și se va bucura de toate beneficiile luminii naturale. Mai multă lumină naturală duce la o mai mare eficiență și creativitate. Asadar, deschideți ferestrele, aprindeți lămpile de birou și instalați corpuri de iluminat cu lumină puternică pentru a vă ajuta să rămâneți productivi.
Pasul 2 – Mobilier funcțional
Ai lucrat vreodată câteva ore pe un scaun incomod? Sau ai încercat să te concentrezi la un birou care scârțâie? Mobilierul de birou ar trebui să îți permită să rămâi concentrat fără a-ți provoca disconfort sau a-ți distrage atenția.
Ia în considerare adăugarea unei perne în cazul în care ai un scaun mai dur sau, chiar mai bine, cumpără un scaun de birou ergonomic. Asigură-te că biroul la care lucrezi are înălțimea potrivită și încearcă să folosești un mobilier cu roți, astfel încât să fie mai ușor de mutat.
Pasul 3 – Adaugă puțină personalitate
Biroul tău de acasă nu trebuie să fie plictisitor, poți de exemplu să personalizezi un perete. Vopseaua sau tapetul funcționează foarte bine și îți poate oferi inspirația creativă de care ai nevoie. Ia în considerare modele simple sau modele inspirate din natură – gândește-te la motive florale și frunzele tropicale.
Dacă îți dorești ceva mai deosebit dar și practic, poți folosi o vopsea cu efect de tablă de scris, precum în imaginea de mai jos.
Pasul 4 – Spațiu de depozitare inteligent
Dezordinea vă poate împiedica să fiți productivi și vă poate face să vă simțiți stresați și copleșiți. Soluția constă în a avea un spațiu de depozitare inteligent în birou, astfel încât să poți arhiva obiectele pe care nu le folosești des și să păstrezi în ordine lucrurile pe care le folosești tot timpul.
Încercați să folosiți spațiul de pe perete adăugând câteva rafturi înalte pentru lucrurile de care aveți nevoie doar din când în când și păstrați doar lucrurile esențiale pe birou – lucruri precum laptopul, pixurile preferate și agenda.
Pasul 5 – Conectează-te cu natura
Ma refer la a aduce natura intr-un mod real în spațiul tău! Plantele adaugă un strop de culoare și te ajută să te conectezi cu natura, făcându-te să te simți mai calm și relaxat. De asemenea, acestea te pot ajuta să rămâi concentrat și să fii mai productiv. Există și varianta să optezi pentru câteva plante artificiale, care pot oferii spațiului tău la fel de mult ca și cele reale. În plus, mai bine alegi plante artificiale decât să fii înconjurat de plante moarte. 🙂
No Comments
Leave a comment Cancel